David Ogilvy – ojciec reklamy

David Ogilvy (1911-1999) to jeden z najbardziej znanych i niegdyś rozchwywanych twórców reklam na świecie, twórca wielu kampanii, które zostały uznane za kamienie milowe marketingu i reklamy. Do dziś pozostaje wzorem dla twórców reklam, a jego pomysły nieustannie zadziwiają i zachwycają.

Za główne zasady dobrego marketingu i reklamy Ogilvy uważał wiedzę i badania, które były niezbędne do pełnego zrozumienia odbiorów, ich języka, kultury i potrzeb. Niezbędne są w tym testy i eksperymenty, ponieważ poszerzanie doświadczenia jest niezbędne do dalszej, skutecznej pracy.
Kolejną ważną rzeczą na liście zaleceń ojca reklamy jest nieszablonowe myślenie, które pozwala uwolnić się od schematów i w pełni trafić do odbiorców, zmuszając ich do uwagi i myślenia. Ostatni z najważniejszych punktów to pohamowanie własnej ambicji. Choć pogoń za zyskiem i rozpoznawalnością jest główną rzeczą napędzającą współczesny przemysł i gospodarkę, to warto pohamować swoje zamiary i skupić się na tym, aby praca wciąż sprawiała radość. Zwycięstwo w branży jest istotne, ale równie istotne jest „pozostanie sobą”.

David Ogilvy

Dodaj komentarz