Gry sprawdzają skuteczność brandingu?

Skuteczne budowanie świadomości marki daje jej dużą rozpoznawalność, choć nie zawsze jest to coś łatwego do zmierzenia i uzyskania odpowiedzi na temat faktycznej znajomości marki przez klientów. Klienci jednak mogą sami sprawdzić stopień swojej wiedzy w tej dziedzinie, korzystając z… gier.

Obecnie dostępnych jest kilka gier, które wykorzystują loga różnych marek i prezentują je graczom, a ich zadaniem jest dopasowanie właściwej nazwy. O ile Coca-Colę czy McDonald’s po ich logo skojarzy każdy, to jak będzie wyglądała rozpoznawalność producentów opon i drużyn piłkarskich wśród kobiet czy producentów AGD i kosmetyków wśród panów? W przypadku marek, które posiadają nazwę w logo, część napisu jest usuwana. To dobry sposób na sprawdzenie, na ile skutecznie dotarły do nas reklamy rzeczy, które nie leżą w obszarze naszych zainteresowań, może nawet nigdy nie zaliczaliśmy się do grupy ich docelowych odbiorców. Można też taką grę potraktować jako ćwiczenie pamięci lub spostrzegawczości, dobrą rozrywkę i przekonanie się, o ilu markach nigdy wcześniej nie słyszeliśmy, nie wspominając o ich rozpoznaniu.

Zainteresowanym polecam wyszukanie gier typu Logo Quiz czy Guess the Brand.

adblock plus

Apple

google coca cola  mcdonald's

General Electric

Dodaj komentarz