Gwiazdy w roli ambasadorów marek – dlaczego to się sprawdza?

Znane osoby będące ambasadorami marek korzystając z określonych produktów i usług pokazują je jako część swojego stylu życia. Dzięki temu są wiarygodne, a dodatkowo znana twarz i efekt halo sprawiają, że potencjalni klienci wykażą znacznie większe zainteresowania marką.

kampania Gatta z Beatą Tyszkiewicz

Właściwie wybrany ambasador marki staje się nie tylko jej twarzą, ale również ciałem, uosobieniem, reprezentującym poprzez siebie jej cechy i przyciągającym określone grupy do marki. Połączenie sił kilku ambasadorów w jednej kampanii może stworzyć wrażenie marki wszechstronnej, uniwersalnej i dostępnej dla wszystkich. Np. Beata Tyszkiewicz, Katarzyna Zielińska i blogerka modowa Julia Kuczyńska jako ambasadorki marki Gatta tworzą wizję jej produktów jako odpowiednich dla kobiet w każdym wieku.

Wybór ambasadora może służyć nie tylko ogólnej promocji, ale również odświeżeniu wizerunku marki i nakierowaniu go dla grup, które wcześniej nie były jej grupami docelowymi, lub były nimi w niewielkim stopniu. Przykładem jest Justin Bieber jako ambasador marki Calvin Klein. Decyzja CK została uznana za kontrowersyjną, co podsyca jeszcze przeciek zdjęć z kampanii, na których widać, że Bieberowi dodano tu i ówdzie mięśni i ciała, aby wyglądał bardziej męsko. CK jednak twierdzi, że wybór bożyszcza nastolatek był słuszny i dodaje marce nowej energii.

Justin Bieber w kampanii marki Calvin Klein

Dodaj komentarz