Najsłynniejsze reklamy na świecie

Nie jest tajemnicą, że dobra reklama może przetrwać swoich twórców i stać się szeroko rozpoznawalnym elementem popkultury. Konkretne obrazy i hasła stają się częścią codziennego języka. W naszym kraju z pewnością można zaliczyć do nich takie hasła jak: „No to Frugo”, „Ojciec, prać?”, „Prawie robi wielką różnicę”, z kolei słowa „A świstak siedzi i zawija” wciąż są popularnym sposobem na wyrażanie niedowierzania.

Wśród reklam, które rozpoznawalne są na całym świecie można wymienić m. in.

  • Puszkę zupy Campbell’s – projekt tej reklamy to praca Andy’ego Warhola, mistrza pop-artu. Od dziesięcioleci wygląd puszek pozostaje bardzo jednolity, ponieważ producent nie chciałby stracić rozpoznawalności, jaką dało mu dzieło Warhola: zupy Campbella znane są nawet tam, gdzie nigdy nie były sprzedawane
  • Święty Mikołaj z reklam Coca-Coli – ikona świąt została stworzona i spopularyzowana właśnie przez tę markę. Białowłosy uśmiechnięty staruszek w czerwonym kostiumie powstał w latach 30. XX wieku i jego wizerunek szybko przyjął się jako kanon wyglądu Mikołaja na całym świecie.
  • Hasło Nike „Just do it” – trudno znaleźć osobę, która nie skojarzy go z tą marką
  • „I love NY” to hasło, które od 1977 r. promuje Nowy Jork na całym świecie. Swoją prostotą podbiło serca, i teraz to serce zastępuje często słowo „love” na koszulkach, kubkach i innych przedmiotach codziennego użytku. Kampania zaplanowana na kilka miesięcy trwa już od prawie czterdziestu lat.
  • Wujek Sam (Uncle Sam) – postać z plakatu mobilizacyjnego do armii sprzed ponad stu lat, graficzne wcielenie amerykańskiego rządu i flagi USA, przypominające wyglądem Abrahama Lincolna. Jego imię powstało przypadkiem – na plakacie pojawił się skrót US (United States), który prawdopodobnie w ramach żartu zaczęto odczytywać jako Uncle Sam. I tak już zostało.

Zupa Campbell's

Święty Mikołaj

Wujek Sam

I love NY

I love NY na Times Square

Dodaj komentarz