Osobista aromatyzacja

Odbieramy świat zmysłowo poprzez wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Każdy z nich działa na otoczenie w inny sposób. Jeśli chodzi o węch, to jego oddziaływanie jest mocniejsze niż nam się wydaje. Odbieramy zapachy nie tylko świadomie, ale również podświadomie, jak chociażby feromony, których na co dzień nie czujemy.

Jak aromatyzacja wpływa na nasz odbiór?

aromatyzacjaJednak nawet zapachy, które możemy poczuć nie zawsze sobie uświadamiamy. To jednak nie znaczy, że kompozycje zapachowe nie zostają nam w głowie, w pamięci. Odbieramy je zmysłowo. Biorąc pod uwagę, ich oddziaływanie powinniśmy bardziej świadomie je dobierać. Marketing zapachowy to ważna rzecz i warto sobie robić taką dobrą reklamę. W pierwszych momentach zauroczenia zapach odgrywa bardzo ważną rolę. Zresztą w ogóle jest kluczowy, kiedy kogoś poznajemy i wyrabiamy sobie opinię na jego temat zaledwie na podstawie pierwszego wrażenia. Ważne więc, abyśmy sami dobrze się z naszym zapachem czuli. Pomyślmy o tym, dobierając perfumy w taki sposób, aby spełniały nasze oczekiwania. Dobierzmy takie, które poprawią nasze samopoczucie, a inni też wyczują, że dany zapach do nas pasuje. Czasami potrzebna jest też aromatyzacja, która wpływa korzystnie na nasz odbiór. Chodzi o dezodoranty i antyperspiranty, które powodują, że negatywny zapach znika. To kluczowe, bowiem nikt nie lubi nieprzyjemnych zapachów i przez to ludzie mogą nas źle odebrać. Oczywiście, podstawą jest higiena osobista, ale warto też robić sobie odpowiedni aromamarketing. Każdy lubi być dobrze pamiętany, a piękne perfumy doskonale utrwalą czyjeś wspomnienia na nasz temat.

Oczywiście, zapach nie jest jedyną rzeczą, która wpływa na wrażenie, jakie robimy na innych ludziach, ale jest jednym z takich, czasami nawet podprogowych, przekazów, które mogą wpływać na innych korzystnie.