Produkcja reklam – jak zrobić to sprawnie?

Reklama wideo jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Pokazywana może być nie tylko w kinach przed filmami, w telewizji, ale także w internecie jako wyskakujące okienko, reklama z boku strony, czy przed filmami wideo umieszczanymi na licznych platformach.

Produkcja reklam dobrze zaplanowana

produkcja filmów reklamowychReklamy wideo mają o wiele większy zasięg niż reklama prasowa, radiowa czy plakaty oraz banery. Liczba czytelników i słuchaczy stale się zmniejsza, a banery są sposobem na reklamę lokalną o bardzo ograniczonym zasięgu. Jednak sama potencjalna możliwość dotarcia do licznej gruby klientów nie wystarcza, żeby produkcja filmów reklamowych mogła zostać uznana za skuteczną. Najważniejsze jest to, by mieć dobry pomysł i sprawnie realizować film. Wymyślenie dobrej kampanii reklamowej nie jest jednak łatwe. Sięganie po utarte schematy takie jak ,,ten proszek sprawi, że ubrania będą jeszcze bardziej białe” albo ,,teraz nowa, niższa cena” nie jest zbyt skuteczne, a reklama będzie nużąca. Sięganie po kontrowersyjne tematy, takie jak polityka, czy obyczaje daje szansę na liczne udostępnianie filmu, jednak nie zawsze będą opisywane w pozytywnym sensie. Jednych klientów można tym zachęcić, ale inni będą bardzo zrażeni do firmy. Najlepszym sposobem są reklamy z zaskakującym pomysłem, jak również z odrobiną humoru.

produkcja filmów reklamowychOn zawsze się dobrze sprzedaje, a do tego sprawia, że reklama będzie łatwiejsza do zapamiętania. Po pomyśle przychodzi realizacja. Trzeba pomyśleć o zatrudnieniu aktorów, wybraniu miejsca zdjęć, jak również o samym filmowaniu i montowaniu reklamy. Najczęściej do reklam wybiera się aktorów z castingu, na znane osobistości mogą sobie pozwolić jedynie największe marki, takie jak banki, czy telefonie komórkowe. Jednak brak gwiazd nie jest decydujący jeśli chodzi o sukces reklamy. Miejsce kręcenia filmu także powinno być dobrze zaprojektowane. Jeśli jest to reklama przypraw do domowego jedzenia to kuchnia powinna oddawać rodzinną i przytulną atmosferę. Będziemy mieli więcej statycznych ujęć, a także wolniejszy montaż. Przy reklamie samochodu liczy się pokazanie jego mocy, prędkości, wytrzymałości w każdych warunkach. Tutaj sunące przez miasto auto powinno być pokazane dynamicznie, sam montaż również będzie szybki. Bez dobrego pokazania produktu nie można mówić o dobrej reklamie.

To on jest najważniejszy, więc w każdej reklamie musi się znaleźć wiele ujęć pokazujących go samego, jak również jego niesamowite działanie, np. dopranie trudnych plam na koszulce, czy stworzenie najlepszego dania przez kucharza.