Rodzaje opakowań firmowych

Każda firma dba o to, by jej produkty nie tylko odznaczały się dobrą jakością wykonania, ale także by ładnie się prezentowały na sklepowej półce. Atrakcyjne opakowanie sprawi, że produkt skusi klienta i zachęci go do dokonania zakupów. Jednak jak zaprojektować dobre pudełko? Tak by wpasowało się w gusta klientów z grupy docelowej, a jednocześnie skusiło nowych?

Często wybierane opakowania

opakowania z nadrukiemBy było wytrzymałe, ale ładne i niedrogie? Na pewno trzeba rozróżnić trzy rodzaje opakowań. Pierwsze to opakowanie pojedynczego produktu. Napój jest w butelce, karma dla psa w foliowym worku, a konserwa w metalowej puszce. Są też opakowania prezentowe oraz opakowania zbiorcze. Opakowania na prezenty to często torebki z przywieszkami, jak również eleganckie kartony fasonowe. Do torebek pakuje się kilka różnych rzeczy, natomiast w pudełkach są zwykle gotowe zestawy prezentowe. Z kolei opakowania zbiorcze to przede wszystkim pudełka wysyłkowe. Potem opakowania firmowe można dzielić ze względu na użyty materiał. Opakowania pojedyncze są najbardziej zróżnicowane. Stosuje się tu plastik, metal, szkło, a nawet papier. Z kolei zarówno opakowania prezentowe, jak i te do wysyłki towarów są wykonywane z tektury lub z grubego papieru. Mogą zostać zabezpieczone lakierem, dzięki czemu będą ładnie się błyszczały i będą też nieco trwalsze.

opakowania z nadrukiemDuże i małe opakowania z nadrukiem firmowym to z pewnością często wybierany produkt. Na każdym pudełku, pojedynczym lub zbiorczym, powinna znaleźć się przynajmniej nazwa firmy oraz logo. Warto powiedzieć kilka słów i kształtach i zamknięciach opakowań. Kartony fasonowe mają przykrywkę będącą integralną częścią opakowania. Są jednak kartony mające oddzielną podstawę i zdejmowaną przykrywkę. Standardem są pełne kartony w kształcie prostokąta o różnej wielkości. Jednak np. kubki często pakuje się w opakowania w kształcie kostki z wyciętym okienkiem na brzegu, dzięki czemu można zobaczyć co znajduje się w środku. Z kolei kosmetyki coraz częściej wysyłane są w opakowaniach w kształtce tuby. Do nich można wsadzić kilka mineralnych podkładów albo olejek do demakijażu ze ściereczką w zestawie.

Tubka jest bardzo sztywna, więc nadaje się idealnie di wysyłki towarów, jak również do ponownego wykorzystania. Jak widać jest bardzo wiele różnych opakowań firmowych. Są to kartony fasonowe, kostki, czy tubki. Każde z opakowań może mieć różne rozmiary i spersonalizowane nadruki. Dobry producent opakowań zapewni szeroki wybór opakowań, tak by każda firma mogła znaleźć coś odpowiedniego dla siebie.

Sprawdź też http://www.drukarniaceris.pl