Ruchome obrazki w promocji produktu i marki

Nie od dziś wiadomo, że przeciętny obywatel jest znacznie bardziej zainteresowany oglądaniem filmów i programów niż czytaniem materiałów dotyczących tego samego tematu. Stąd wzięła się ogromna popularność reklam telewizyjnych, które są łatwe do przyswojenia, nie wymagają wiele uwagi i wyglądają zachęcająco, ponieważ przekazują treść oddziałując na widza nie tylko dialogami czy narracją, ale przede wszystkim obrazem, kolorem, oświetleniem i ruchem.

Choć proste reklamy graficzne wciąż stanowią spory segment reklam, to spot reklamowynajskuteczniejsze i najbardziej interesujące dla konsumentów są „ruchome obrazki”. Filmy reklamowe muszą jednak starać się sprostać coraz wyższym standardom, aby wciąż mogły skutecznie przyciągać klientów, którym nie wystarcza infantylna logika, jaką wciąż prezentuje wiele reklam.

W tworzeniu dobrej reklamy istotny jest każdy etap: wybór scenariusza, aktorów, oświetlenia, kolorów, pracy kamery… Krótki spot reklamowy wymaga idealnego dogrania każdego z elementów, ponieważ mają one swój spory wkład w odbiór reklamy, a więc na jej skuteczność. W zalewie różnorodnych reklam, często dotyczących podobnych produktów, oryginalność i dobra realizacja mają zasadnicze znaczenie dla sukcesu reklamy.

Pewna „sztywność” reklam telewizyjnych wynika z narzucanych na nią ograniczeń dotyczących treści, jednak do internetu trafiają często (przeważnie celowo tworzone dla tego medium) „zakazane” reklamy, które przekraczają granice niedostępne dla telewizji. Większa swoboda w kreacji takich reklam pozwala na zrobienie z nich jeszcze ciekawszego materiału, który ma szansę stać się viralem i dotrzeć w krótkim czasie nawet do milionów użytkowników, w tym osób nie związanych z grupą docelową. O coś takiego z pewnością warto walczyć, dlatego film reklamowy powinien być dobrze przemyślany, aby nie tylko był, ale również spełniał postawione przed nim zadania.

film reklamowy

Dodaj komentarz