Ambasadorami marek nie są tylko celebryci ale również, coraz częściej, studenci. Do tych ról wybierane są osoby aktywne, posiadające pewien autorytet w grupie rówieśników, powszechne lubiane, odpowiedzialne i angażujące się w pracę. Zadania ambasadorów bywają bardzo różne, zależne są od polityki każdej firmy i chęci samego ambasadora. Taka współpraca obu stronom może przynieść wymierne korzyści. Jakie? O tym niżej.
Korzyści dla firmy:
- promocja poprzez rozwieszane plakaty i rozdawane ulotki,
- ambasadorzy odpowiadają na pytania innych studentów i zachęcają do zainteresowania się marką, są przy tym bardziej przekonujący niż modelka w reklamie,
- wpływ na określoną grupę konsumentów,
- zachęcanie studentów do kursów, szkoleń, praktyk zawodowych i pracy w danej firmie,
- zdobywanie wiedzy o potrzebach konsumentów,
- zdobywanie pomysłów, sugestii i krytyki, które można wykorzystać do dalszego rozwoju.
Korzyści dla ambasadora:
- poznanie „od kuchni” pracy w dużej firmie,
- poznanie szczegółów rządzących pracą w danym sektorze, co pozwala na weryfikację swoich planów zawodowych,
- zdobywanie cennego doświadczenia zawodowego związanego z kontaktami z ludźmi, organizacją imprez i eventów,
- bezpłatne firmowe szkolenia i gadżety,
- kontakty z osobami z branży,
- większa szansa na zatrudnienie w wybranej dziedzinie.