Studenci ambasadorami marek. Jakie są korzyści dla obu stron?

Ambasadorami marek nie są tylko celebryci ale również, coraz częściej, studenci. Do tych ról wybierane są osoby aktywne, posiadające pewien autorytet w grupie rówieśników, powszechne lubiane, odpowiedzialne i angażujące się w pracę. Zadania ambasadorów bywają bardzo różne, zależne są od polityki każdej firmy i chęci samego ambasadora. Taka współpraca obu stronom może przynieść wymierne korzyści. Jakie? O tym niżej.

Korzyści dla firmy:

  • promocja poprzez rozwieszane plakaty i rozdawane ulotki,
  • ambasadorzy odpowiadają na pytania innych studentów i zachęcają do zainteresowania się marką, są przy tym bardziej przekonujący niż modelka w reklamie,
  • wpływ na określoną grupę konsumentów,
  • zachęcanie studentów do kursów, szkoleń, praktyk zawodowych i pracy w danej firmie,
  • zdobywanie wiedzy o potrzebach konsumentów,
  • zdobywanie pomysłów, sugestii i krytyki, które można wykorzystać do dalszego rozwoju.

Korzyści dla ambasadora:

  • poznanie „od kuchni” pracy w dużej firmie,
  • poznanie szczegółów rządzących pracą w danym sektorze, co pozwala na weryfikację swoich planów zawodowych,
  • zdobywanie cennego doświadczenia zawodowego związanego z kontaktami z ludźmi, organizacją imprez i eventów,
  • bezpłatne firmowe szkolenia i gadżety,
  • kontakty z osobami z branży,
  • większa szansa na zatrudnienie w wybranej dziedzinie.

rozmowa

Dodaj komentarz