Znaczenie kolorów w reklamie i marketingu

Kolory mają ogromne znaczenie w naszym odbiorze świata, ponieważ określone kolory wzbudzają określone skojarzenia. Nawet 65% klientów swoje decyzje zakupowe bazuje na kolorystyce produktów, dlatego odpowiedni projekt może zaważyć o sukcesie bądź jego braku.

Istotne w czasie zakupów jest także oświetlenie. Ludzie preferują żółte światło, wyglądające najbardziej naturalnie, ponieważ jest zbliżone do słonecznego. Zimne światło wzbudza nieprzyjemne skojarzenia z chłodem i sterylnością, więc nie pomaga w tworzeniu atmosfery sprzyjającej zakupom. Światło przytłumione buduje wrażenie intymności. Z kolei światło czerwone do tego stopnia pobudza do działania, że ruchy ludzi są o 12% szybsze.

hamburgerKolory ogółem można podzielić na ciepłe i zimne. Ciepłe barwy – czerwień, żółć, pomarańcz – to kolory energii, działania, optymizmu, szczęścia, emocji. Zimne natomiast – zielony, niebieski, fioletowy – kojarzą się ze zestaw do goleniaświeżością, czystością, podniosłością, profesjonalizmem, harmonią. Wykorzystanie tych grup kolorów jest często zupełnie naturalne: ciepłe barwy lepiej pasują do reklam związanych z jedzeniem, a chłodne do reklam środków czystości.

Dodaj komentarz